luni, 8 mai 2017

Recenzie Și mă întunec (Saga Cuceritorului #1) de Kiersten White

Nimeni nu se așteaptă ca o prințesă să fie violentă.

Dar așa este Lada Drăculea. Încă de când ea și blândul ei frate mai mic, Radu, au fost smulși din țara lor, Valahia, și au fost lăsați de tatăl lor la curtea otomană, pentru a fi crescuți acolo, Lada a știut că neîndurarea este cheia supraviețuirii. Ea și Radu sunt sortiți să fie pioni într-un joc plin de cruzime, în care la fiecare mișcare a lor o sabie nevazută li se leagană deasupra capului. Căci descendența lor, care îi face atât de speciali, îi transformă totodată în ținte.

Lada îi disprețuiește pe otomani și așteaptă răbdătoare, plănuindu-și răzbunarea pentru ziua în care se va întoarce în Valahia și își va cere dreptul câștigat prin naștere. Radu tânjește doar după un loc în care să se afle în siguranță. și când cei doi îl cunosc pe Mehmed, fiul singuratic și sfidător al sultanului, Radu simte ca și-a facut un prieten adevarat – iar Lada speră că în sfârșit a găsit pe cineva vrednic de iubirea ei. Dar Mehmed este moștenitorul imperiului împotriva căruia Lada a jurat să lupte – și pe care Radu îl consideră acum căminul lui. Lada, Radu și Mehmed ajung să formeze un triunghi toxic ce întinde legăturile dragostei și loialității până la punctul de rupere.

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Corint. Mulțumesc Editurii Corint pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

La fel ca și una dintre victimele Ladei, nu am avut nicio șansă de a a-i rezista volumului care m-a fermecat încă dinainte a de a fi publicat. Am fost pe deplin cucerită, captivată și vrăjită de povestea unică și fascinantă a celor doi frați predestinați să-și pună pecetea asupra viitorului unei țări cotropite de inamici și înconjurate de primejdii.
Să spun că am iubit acest volum mă tem că ar fi prea puțin pentru a exprima cât de mult am adorat fiecare capitol și modul iremediabil în care m-am îndrăgostit de Lada, Radu și Mehmed. Copleșită și subjugată de perfecțiunea lecturii care m-a ținut trează până dimineața, am uitat cât de grea și de lungă va fi așteptarea următorului volum din serie. Kiersten White a demonstrat cu acest prim volum din Saga Cuceritorului nu doar că este o autoare de excepție, ci și o maestră a poveștilor de neuitat.
Scriitura plină de pasiune, frazele puternice care te lasă să descoperi caracterul unor personaje uluitoare, frumusețea și lirismul unor scene care-ți taie respirația și brutalitatea tulburătoare a unor momente care-ți răpesc liniștea și te scufundă într-un abis al suferinței fac din Și mă întunec un volum fabulos, deopotrivă seducător și necruțător.
Fenomenal, alert, plin de acțiune și suspans, planuri secrete și trădări dureroase, tragedii și răsturnări de situație șocante, primul volum din saga Cuceritorilor este spectaculos și incitant, emoționant și dramatic, irezistibil și violent.
Lumină și întuneric, războinic și diplomat, asasin și strateg, Lada și Radu sunt la fel de diferiți precum noaptea și ziua, luna și soarele. În timp ce Lada este o luptătoare înăscută și un soldat perfect, dur, nemilos și abil, Radu este spionul desăvărsit, care ticluiește planuri și doboară inamici și regate din umbră.
Impulsivă și brutala, cu un caracter puternic și o voință de nezdruncinat, Lada a fost încă din copilărie o fetiță temperamentală, greu de stăpânit. Întunecată, lipsită de gingășia și blândețea caracteristice unei prințese, Lada s-a născut și a crescut pentru a fi luptătoare, pentru a deveni războinicul care aduce teamă în sufletul dușmanilor poporului ei și liderul care își conduce oamenii și pământul cu o voință de fier, cu sabia în mână și arcul pe umăr. Singuratică și violentă, Lada își impune fără să ezite voința, își caută prieteni și aliați după chipul și asemănarea ei, soldați căliți de luptă, războinici care nu se tem să moară sau să ucidă.
De cealaltă parte, vulnerabil și fragil, tandru și iubitor, Radu este fratele care te înconjoară cu blândete și prietenul care îți este întotdeauna și necondiționat alături. Devotat, răbdător și altruist, Radu este imaginea personajului romantic privat de afecțiune care se sacrifică din dragoste, a eroului nobil și singuratic, capabil să-și asume orice risc pentru cei pe care îi iubește. Uneori temător și înspăimântat, Radu devine treptat din protejat, protector, din fratele speriat, salvatorul surorii și prietenului său, din tânărul marcat de povara secretelor sale, păstrătorul tainelor ascunse de cei lipsiți de apărare.
Înțelept, rațional, perspicace și chibzuit, Radu își folosește inteligența pentru a-și învinge dusmanii, își alege cu grija aliații și chibzuiește fiecare pas făcut și fiecare mișcare politică pentru a-și atinge scopul final.
Mânați de speranță și de setea de libertate, cei doi frați refuză să se supună destinului sumbru și brutal care le-a învăluit viitorul în incertudine și trecutul în umbre, refuză să se lase învinși de lumea misterioasă și străină în care pătrund și aleg să trăiască visând fie la țara pierdută, fie la izbăvire prin credință.
În ciuda obstacolelor pe care le înfruntă, în ciuda chinurilor și nedreptăților îndurate, Lada și Radu impresionează prin loialitatea față de Mehmed, băiatul care le-a fost alături în cele mai dureroase momente ale copilăriei lor și care i-a salvat de la o soartă cruntă. Excepțional redată și aflată într-o evoluție constantă, relația celor trei prieteni este complexă și dinamică, de nezdruncinat și emoționantă, puternică și realistă.
Consumați unul de iubirea neîmpărtășită și de secretele sfâșietoare pe care le ascunde, iar celălalt de datoria față de țară și de dorul de casă, Radu și Lada sunt prizonieri ai alegerilor pe care le-au făcut, ai trecutului chinuitor pe care îl împărtășesc și ai dorinței de a avea ceea ce le este interzis.
Impresionant și obsedant, Și mă întunec este o capodoperă a literaturii pentru adolescenți, o reinterpretare unică și epică a unei frânturi din istoria zbuciumată a țării noastre și un început fenomenal pentru o poveste care mă va lăsa, fără urmă de îndoială, devastată și cu inima frântă.