joi, 27 octombrie 2016

Recenzie Trădarea (Mila 2.0 #2) de Debra Driza

O nemuritoare se lupta pentru supravietuire

In cine sa mai aiba incredere Mila, in afara de Hunter, un baiat pe care abia il cunoaste?

Cei doi pornesc in cautarea lui Richard Grady, singurul care poate sa desluseasca misterul trecutul ei. Insa drumul spre adevar e pavat cu multe pericole. Generalul Holland si Vita Obscura sunt pe urmele lor. Ca sa supravieţuiasca, Mila trebuie sa-si foloseasca abilitatile de android. Dar ce se va intampla cu umanitatea ei? Care sunt adevaratele intentii ale lui Hunter?

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Nemira. Mulțumesc Editurii Nemira pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

O combinație irezistibilă și fascinantă de science fiction și acțiune, Trădarea continuă povestea Milei, o adolescentă android sfâșiată între sentimentele ei și adevărata ei identitate.
Captivă într-un păienjeniș de secrete, vânată de inamici periculoși, dispuși să apeleze la orice mijloace pentru a o captura și nevoită să se bazeze pe abilitățile ei extraordinare pentru a supravețui, Mila trebuie să descopere misterul care-i învăluie trecutul, în cine poate avea încredere și pe cine se poate baza la nevoie.
Portretul personajelor create de Debra Driza este detaliat şi complex, aceasta evidențiind diferențele dintre umanitatea și sensibilitatea fetei android, care-și dorește să fie acceptată și duritatea, lipsa de scrupule și de compasiune care îi caracterizează pe oamenii care refuză să accepte că un android poate fi capabil de sentimente.
Singură și împovărată de secretul pe care îl ascunde de Hunter, bântuită de pierderea mamei ei și de teama că Hunter o va respinge odată ce va descoperi adevărul despre ea, Mila este chinuită de nesiguranță, de suferința pricinuită de moartea singurei persoane care o proteja și de nevoia disperată de a-l găsi pe omul care i-ar putea oferi răspunsurile mult căutate.
Riscurile pe care Mila şi le asumă, încercările prin care trece şi provocările pe care le înfruntă de-a lungul volumului conturează un personaj minunat, vulnerabil și totodată puternic, curajos în ciuda pericolelor cu care se confruntă și decis să descopere adevărul în ciuda tuturor lucrurilor pe care le-ar putea pierde.
Perseverentă, loială și analitică, condusă de valori și principii morale, Mila este guvernată de sentimente și emoții intense care o determină să-și accepte cu greu adevărata natură. Cu toate acestea, pe parcursul volumului, Mila se adaptează, se maturizează și învață să-și folosească abilitățile și să se bazeze pe ele în situațiile tensionate. Uneori încăpățânată, impulsivă sau confuză, Mila este umanizată tocmai de micile defecte care caracterizează ființele umane, de temeri și incertitudini, de nevoia de iubire și de companie. Cu toate că este măcinată de remuscări și conștientă de faptul că Hunter se află într-un pericol permanent cât timp îi este alături, Mila nu poate renunța la el, nu se poate îndepărta de băiatul care îi trezește pentru prima dată sentimente atât de puternice.
Protector, atent, blând și răbdător, Hunter este un personaj încântător, un băiat sincer și devotat pe care Mila se poate baza și care o sprijină fără rezerve în încercarea de a descoperi adevărul despre trecutului ei. Hunter nu ezită să se expună celor mai mari riscuri pentru a o ajuta pe Mila și o susține necondiționat de-a lungul drumului încărcat de primejdii pe care cei doi îl străbat.
Palpitant, plin de acțiune, suspans și răsturnări de situație, Trădarea este un volum emoționant, copleșitor și intens despre teama de singurătate, despre acceptare și speranță, despre secrete și natura umană, un volum care ne provoacă să ne gândim la dilema reprezentată de conștiința umana captivă într-un trup artificial și la ceea ce definește o ființă umană.