sâmbătă, 1 octombrie 2016

Recenzie Sabia destinului (Witcher #2) de Andrzej Sapkowski

Geralt este un vanator, un om ale carui puteri magice, obtinute prin antrenamente lungi si cu ajutorul unui elixir misterios, l-au transformat intr-un luptator genial si intr-un asasin fara mila. Dar nu este un ucigas ca oricare altul: tintele lui sunt monstrii intunecati care bantuie pamanturile si ii ataca pe cei inocenti.

Asa ca el cutreiera tinutul in cautarea lor, pana cand isi da seama ca nu toti monstrii sunt la fel: unii sunt rai pana in maduva oaselor, grotesc de malefici, dar altii sunt doar victime ale pacatului, ale raului sau ale naivitatii.

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Nemira. Mulțumesc Editurii Nemira pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

Dacă nu aș fi fost deja cucerită de lumea creată de Andrzej Sapkowski în Ultima dorință, Sabia destinului m-ar fi făcut cu siguranță să îndrăgesc tărâmul fascinant, întunecat și încărcat de magie pe care îl străbatem în paginile celui de-al doilea volum din seria Witcher. Creaturi fantastice, confruntări primejdioase, bătălii care ne țin cu sufletul la gură, adversari de temut și personajele fermecătoare fac din Sabia destinului un roman fantasy pur-sânge, antrenant, surprinzător, plin de mister și înțesat cu replici pline de umor și sarcasm.
Vânător de monștri și luptător desăvârșit, strateg iscusit, proscris și salvator, Geralt este un erou neobișnuit, cu defecte și calități, un bărbat care se îndoiește de el însusi, care se împotrivește destinului și care înfruntă moartea fără să ezite. Bântuit de greșelile comise în trecut și de îndoieli, Geralt refuză să dea înapoi în fața pericolului, se luptă să-și păstreze umanitatea și pune sub semnul întrebării adevărată natură a unui monstru.
În ciuda faptului că inspiră teamă și este considerat un mercenar brutal și neîndurător, Geralt este un erou mânat de onoare și corectitudine, un erou care își alege cu atenție bătăliile și care face întotdeauna ceea ce este corect, indiferent de consecințe, un erou care își ascunde sentimentele, dar care este plin de compasiune, altruist și onest.
Povestea de dragoste dintre Geralt și Yennefer este complicată și totodată complexă, disfuncțională și dramatică, tumultoasă și intensă. Incapacitatea celor doi  de a-și asuma relația dintre ei și de a recunoaște sentimentele care îi unesc și care îi fac să se întoarcă unul la celălalt în ciuda conflictelor și neînțelegerilor dintre ei conturează temerile și nesiguranțele care macină personajele, scoțând în evidență slăbiciunile acestora și greșelile care îi umanizează.
O colecție captivantă de povestiri, reinterpretări unice și pline de imaginație ale unor basme clasice, Sabia destinului îmbină armonios momente înduioșătoare și scene palpitante și explorează o lume zugrăvită în nuanțe de gri în care monștrii au uneori chip uman.