duminică, 30 octombrie 2016

Recenzie Ready Player One de Ernest Cline

Este anul 2044 si lumea noastra a ajuns un loc in care n-ai vrea sa traiesti. Am ramas farar petrol. Ne-am distrus climatul. Foametea, saracia si bolilele sunt pretutindeni.

Precum multi altii, Wade Watts evadeaza din aceasta realitate trista conectându-se zile intregi la OASIS, o utopie virtuala larg raspândita unde poti sa fii tot ce vrei tu sa fii si poti trai, iubi si calatori pe oricare dintre cele zecile de mii de planete care alcatuiesc lumea virtuala.

Şi ca aproape tot restul oamenilor, Wade este obsedat de lozul de loterie suprem care sta undeva ascuns in aceasta realitate virtuala: fondatorul OASIS, James Halliday, care moare fara mostenitor, a promis sa lase mostenire intreaga avere si controlul realitatii virtuale celui care va reusi sa ajunga la capatul vânatorii de comori prin intreagul univers virtual pe care a pus-o la cale inainte de moartea sa.

Ani intregi, milioane de oameni au incercat fara success sa duca la capat cautarea si sa descifreze indiciile inspirate din cultura anilor `80 lasate in urma de James Halliday. Atunci când Wade devine primul om care reuseste sa rezolve primul puzzle din vânatoare, el intra intr-o cursa pe viata si pe moarte cu alti mii de concurenti si asta va schimba complet lumea lui.

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Nemira. Mulțumesc Editurii Nemira pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

O poveste fantastică, plină de imaginație, în care toți pasionații de jocuri se vor regăsi, Ready Player One ne atrage într-o lume trepidantă și neobosită și ne poartă într-o călătorie halucinantă pe tărâmul realității virtuale, printr-o societate aflată în declin, în care jocurile au rămas singura posibilitate de evadare.
De-a lungul anilor, cărțile m-au transportat în lumi fără pereche. Captivă printre file, prinsă între copertele romanului, povestea din cărți se țesea în fața ochilor mei, personajele prindeau contur și erau definite de-a lungul capitolelor, își purtau încrâncenate bătăliile din care ieșeau victoriose sau rănite, iar eu asistam, fascinată, la basmul uluitor și captivant care se desfășura pe tărâmuri magice, populate de ființe uimitoare și fabuloase.
Nu m-am gândit niciodată, înainte să citesc Ready Player One, că jucătorii pasionați de realități virtuale, care petrec ore în șir în compețiții și poartă lupte online, ar putea experimenta, în jocul lor, aceleași trăiri și sentimente experimentate de mine în lumea cărților. Un cititor recrează în mintea lui lumea făurită de autor, își imaginează locuri și chipuri creionate de scriitor, trăiește la intensitate maximă fiecare moment de primejdie sau fericire și suferă alături de personajele mult iubite. Gamer-ul pătrunde într-o lume care deja are un chip, o înfățișare bine definită, dar are, în plus față de cititor, puterea de a influența lumea creată de altcineva. Cititorii asistă muți la chinul personajelor preferate, gamerii poartă bătălii alături de aceștia, un lucru pentru care uneori îi invidiez. De câte ori nu ne-am dorit să pătrundem într-o carte și să ne salvam personajul preferat sau să-l scutim de suferință, fără sorți de izbândă însă? Ei bine, gamerii reușesc să o facă, într-un fel, și au șansa de a o lua de la capăt atunci când jocul nu se sfârșește așa cum și-ar dori. Cititor sau gamer, toți suntem uniți de o pasiune comuna. Pasiunea pentru aventură, pentru magie, creaturi unice și lumi spectaculoase.
Ernest Cline aduce împreună, în volumul lui, pasionații de cărți și de jocuri, pasionații de fantasy și de SF, nostalgicii anilor 80 și cei care abia acum descoperă seriale și melodii care au influențat copilăria sau adolescența unora dintre noi.
Inventiv, ambițios, inteligent și perspicace, fascinat de anii 80, Wade trăiește prin avatarul lui înt-o lume de vis, într-o lume în care nu mai este un băiar sărac și orfan, ci Parzival, jucătorul enigmatic admirat de toată lumea. În SISAO, adolescentul singuratic, neînțeles și introvertit a devenit datorită cunoștințelor și aptitudinilor sale cel mai faimos gunter.
Vânătoarea de indicii la care participă Wade pentru a găsi oul ascuns de creatorul SISAO, l-ar putea transforma pe acesta în câștigătorul întregii averi deținute de Halliday, dar și în eroul care va salva SISAO de sixeri și de IOI.
Palpitant, unic și impresionant, romanul lui Cline este un omagiu plin de creativitate adus anilor 80, o cursă contracromentru presărată cu indicii pe care le dezlegăm plini de entuziasm și curiozitate, alături de personaje, o perlă în oceanul distopiilor care vorbesc despre apusul civilizației așa cum o știm, un SF senzațional care își cucerește cititorul de la primele pagini.