duminică, 10 ianuarie 2016

Recenzie Requiem (Delirium #3) de Lauren Oliver

Poate că o luăm razna din cauza sentimentelor noastre.
Poate că dragostea chiar e o boală și ne-ar fi mai bine fără ea.
Dar am ales un alt drum.
Și, în fond, acesta e rostul evitării operației: să fim liberi să alegem.
Liberi să alegem inclusiv ce e greșit.

Lauren Oliver (n. 8 noiembrie 1982) este autoarea unui bestseller New York Times intitulat Before I Fall, care a câstigat si Premiul Publishers Weekly Best Book of the Year.
Delirium, al doilea volum pe care l-a semnat, este prima carte dintr-o trilogie si se afla, si ea, pe lista de bestselleruri New York Times. Lauren Oliver a studiat literatura si filosofia la University of Chicago. În prezent este scriitoare profesionista si locuieste la New York.

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Nemira. Mulțumesc Editurii Nemira pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

RECENZIE.
Narat atât din perspectiva Lenei, cât și a Hanei, Requiem este ultima parte a călătoriei începute de Lena în Delirium și totodată volumul în care pătrundem pentru prima dată în mintea unei persoane vindecate, lipsită de capacitatea de a mai simți și de a experimenta iubirea.
În timp ce Lena se află în sălbăticie împreună cu un grup de Invalizi, încercând să plănuiască revoluția care le-ar putea aduce tuturor libertatea, Hana a fost vindecată și se pregătește să-și înceapă noua viată din postura de soție a noului primar al Portlandului.
Contrastul dintre Lena și Hana este mai evident ca oricând. Pe de-o parte, Lena este măcinată de sentimente intense, de incertitudine, nesiguranță și de imposibilitatea de a alege dintre cei doi bărbați pe care îi iubeste. De cealaltă parte, Hana este bântuită de vise stranii și de regrete, de teama pe care i-o stârnește trecutul bărbatului care îi va deveni soț și de emoții pe care nu le mai credea posibile.
Captivă într-o lume perfectă, dar care nu-i dă posibilitatea de a alege ceea ce-și dorește, Hana descoperă că nimic nu este ceea ce pare, că persoana lângă care ar trebui să-și petreacă tot restul vieții ascunde secrete întunecate și că oricât de amorțită ai fi, îndoielile găsesc o cale de a i se strecura în gânduri.
Sfâșiată între sentimentele pe care încă le nutrește pentru Alex și Julian, cel care a renunțat la tot pentru a fi alături de ea, Lena este afectată de răceala și duritatea pe care Alex o afișează față de ea si de modul în care acesta a fost schimbat de lunile petrecute în inchisoare. Prinsă în mijlocul unei rebeliuni care le-ar putea aduce tuturor moartea, Lena nu renunță la speranță și la dorința de a-i salva pe cei dragi ei, nu încetează niciodată să lupte pentru libertate și pentru dreptul de a iubi.
Am fost uneori dezamăgita de Lena și de tensiunile dintre aceasta, Julian și Alex, de faptul că-l folosește pe Julian pentru a-i provoca gelozie lui Alex și de egoismul pe care îl afișează refuzând să renunțe la unul dintre cei doi băieți. Cu toate că este plin de speranță, finalul deschis, care ne lasă cu o mulțime de întrebări fără răspuns, a fost unul dintre punctele slabe ale volumului, atât pentru că nu ne oferă niciun indiciu despre soarta unor personaje, cât și pentru că nu ne-a dezvăluit cum s-a sfărșit revoluția declanșată de Rezistență și modul în care societatea a fost influențată de schimbările care au avut loc.
Personajele mele preferate, Julian și Tack, mi-au frânt pe rând inima, în moduri diferite. Julian, cu blândețea, răbdarea și iubirea lipsită de șovăială pentru Lena, Tack cu dragostea de neclintit pentru Raven și modul înduioșător în care reacționează la pierderea cutremurătoare pe care o suferă.
O poveste despre iubire, loialitate, prietenie și libertate, o lectură tulburătoare în care tragediile se împletesc cu momentele emoționante, victoriile cu pierderile, iar suferința cu fericirea, deznodământul seriei Delirium este plin de suspans, acțiune, scene dureroase și răsturnări de situație.
Requiem este un volum profund, care vorbește despre zidurile pe care ridicăm singuri din teamă și din nevoia de a ne proteja, despre sacrificiile necesare pentru ca aceste ziduri să fie dărâmate mai tărziu și despre lupta pentru libertatea de a alege și de a iubi a unei societăți oprimate aflate în pragul colapsului.

8 comentarii:

Viziru Georgiana spunea...

Mi-am pierdut interesul in seria asta. Nu stiu de ce, dar nu ma prea atrage. In comparatie cu alte carti care apar pe banda rulanta, am inceput sa-mi pun pe lista doar cartile care ma atrag cu adevarat.
Ai scris o recenzie frumoasa, ca de obicei! <3

Unknown spunea...

Am toata seria. Dar, nu i-a venit inca randul...
O recenzie frumoasa, felicitari!

Ema spunea...

Am facut si eu rost de curand de toata seria. Aveam doar primele doua volume. Cand ajung acasa o sa incerc sa citesc cat mai multe, printre care si aceasta serie :).
Georgiana, de ce ti-ai pierdut interesul? E ceva ce nu iti place la ea?

Viziru Georgiana spunea...

Nu chiar, doar am auzit de la cei din afara, booktuberi cum ca seria asta nu e atat de frumoasa pe cat se asteptau, dar povestea in sine imi place. Daca e sa o gasesc la un pret bunicel, o sa le cumpar pe toate doar sa vad cum sunt.

Ema spunea...

Aaa, am inteles. Tu aflii foarte multe informatii de la cei din afara. :D Acum m-am prins si de unde stii care vor fi noutatile :P

Viziru Georgiana spunea...

Da, exact. Mai apuc sa vad ce mai publica autorii cunoscuti si imi dau seama ca peste ceva timp o sa apara si la noi. Dar nu e prea placut sa vezi cate carti superbe sunt deja aparute la ei si la noi o sa apara peste luni.

Ema spunea...

Le poti lua si citi in engleza. Asa iti exersezi limba si le si citesti in original :)

Viziru Georgiana spunea...

In biblioteca am diferite 'sectiuni' de genuri de carti, de la clasici romani, englezi, fantasy si fictiune. Tot ce nu am e sectiune de carti in engleza si vreau sa schimb asta.
Tu ai mai citit in franceza?