duminică, 24 ianuarie 2016

Recenzie Orașul pustiu (Miss Peregrine #2) de Ransom Riggs

3 septembrie 1940 este ziua în care zece copii deosebiţi încearcă să se salveze de o armată de monştri. Miss Peregrine este singura care îi poate ajuta, dar ea este captivă în corpul unei păsări. Extraordinara aventură începută în volumul anterior din seria Miss Peregrine continuă într-o călătorie plină de neprevăzut pentru Jacob Portman şi noii săi prieteni.

Fără altă soluţie, copiii pornesc către Londra, oraşul în care s-ar putea afla singura lor salvare, sperând să găsească acolo leacul care să o vindece pe Miss Peregrine. Pe străzile distruse, cu ferestrele clădirilor întunecate ca nişte ochi fără vedere, pericolul pândeşte la fiecare colţ.

Ca un adevărat magician, Ransom Riggs se foloseşte şi de această dată de fotografii vechi, care completează şi pun în valoare fascinanta poveste a copiilor deosebiţi.

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Art. Mulțumesc Editurii Art pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

În timp ce primul volum al seriei Miss Peregrine ne-a dezvăluit o lume magică, o lume în care trecutul și prezentul se contopesc, Orașul pustiu ne poartă departe de insula Cairnholm, într-o nouă aventură palpitantă și plină de pericole prin lumea fantastică creată de Riggs.
Vânați de suflete-pustii și de strigoi și disperați să găsească o cale de a o elibera pe Miss Peregrine și de a o transforma din nou în om, Jacob, Emma și micuții lor însoțitori străbat o Londră sfâșiată de război, aflată sub asediu nazist. în căutarea doamnei Wren, ymbryna care ar putea să o salveze pe Miss P.
Personajele unice și interesante din volumul precedent sunt mult mai bine definite în Orașul pustiu, autorul punând accent pe talentele acestora și pe modul în care întâmplările prin care trec și lipsa unui protector adult îi ajută să evolueze și să învețe să înfrunte pericolele care îi amenință și inamicii care îi urmăresc. Riggs ne permite să descoperim fiecare personaj în parte, evidențiază modul în care fiecare copil își aduce contribuția la protejarea sau chiar salvarea grupului și subliniază utilitatea fiecărei abilițăți, permițând astfel fiecărui personaj să devină erou într-un fel sau altul. Fie că este vorba de forță fizică ieșită din comun, de blândețe sau altruism, de tărie de caracter, curaj, generozitate sau spirit de sacrificiu, autorul construiește personaje complexe și puternice, motivate de solidaritatea, loialitatea și determinarea care îi împiedică să renunțe la misiunea lor,
Poveștile care le-au fost istoriste în trecut capată un nou înțeles, iar indicii ascunse sunt dezvăluite treptat, de-a lungul drumului pe care protagoniștii îl parcurg.
Ransom Riggs integrează cu ingeniozitate un nou set de fotografii vintage stranii și misterioase în poveste, folosindu-se de imagini pentru a aduce la viață noi personaje uluitoare, dotate cu abilități extraordinare. Ilustrarea poveștii cu ajutorul unor imagini adeseori aproape fantomatice, bizare și sumbre, contribuie la crearea atmosferei rău prevestitoare, care-ți dă senzația că ceva nefast se va petrece și care nu te lasă să scapi de teama permanentă că următorul atac îndreptat împotriva eroilor volumului le-ar putea fi fatal acestora.
Suspansul este întreținut de scenele întunecate și de momentele încărcate de tensiune, iar autorul reușește cu ușurință prin scriitura cursivă și alertă și stilul poetic să-și țină cititorul cu sufletul cu gură de-a lungul întregului volum.
Hipnotic, surprinzător și captivant, completat de fotografii obscure uimitoare, care îți dau fiori, Orașul pustiu este o călătorie fascinantă într-un univers paralel, un volum presărat cu acțiune, răsturnări de situație și romantism,
O serie deosebită, plină de acțiune, enigmatică și pe alocuri înfricoșătoare, care combină elemente de mister, gotice și horror, Miss Peregrine ne conduce într-o lume a buclelor temporale și a abilităților supranaturale, într-o lume a misterelor și a umbrelor, provocându-ne să pășim în trecut, să călătorim în timp într-o lume fabuloasă și originală.