vineri, 15 ianuarie 2016

Aristotel şi Dante descoperă secrele universului de Benjamin Alire Sáenz

Aristotel e un adolescent răzvrătit, cu un frate în închisoare.
Dante e un băiat sarcastic şi curios, cu un fel neobişnuit de a privi lumea.

Când se întâlnesc la piscină, cei doi nu par să aibă nimic în comun. Dar pe măsură ce încep să petreacă mai mult timp împreună, descoperă că prietenia dintre ei e specială – una dintre acelea care te schimbă profund şi durează o viaţă. Şi tocmai prin această prietenie, Ari şi Dante vor afla adevărurile cele mai importante despre ei înşişi şi despre ce fel de oameni vor să devină.

O explorare sinceră şi tandră a identităţii şi sexualităţii, şi o dovadă incontestabilă că dragostea, fie ea romantică sau familială, trebuie să fie liberă, deschisă şi lipsită de constrângeri.  Publishers Weekly

Un roman emoţionant, care demonstrează talentul autorului de a surprinde complexităţile relaţiilor umane.  School Library Journal

Sáenz scrie, spre finalul cărţii, că «A fi atent cu oamenii şi cuvintele e ceva rar şi minunat». Şi chiar asta face: e grijuliu cu personajele lui, dându-le timp să-şi găsească locul în lume şi să se găsească unul pe celălalt.  Booklist

„Asta era ce nu era în regulă cu mine. În tot acest timp, încercasem să-mi dau seama de secretele universu­lui, secretele trupului meu, ale inimii mele. Toate răspun­surile fuseseră mereu atât de aproape, dar eu luptasem mereu împotriva lor, fără ca măcar s-o ştiu. Din clipa în care îl cunoscusem pe Dante, mă îndrăgostisem de el. Pur şi simplu nu mi-am îngăduit să-mi dau seama de asta, să gândesc asta, să simt asta. Taică-meu avea dreptate. Şi era adevărat ce spusese maică-mea. Cu toţii avem războaiele noastre personale."

Benjamin Alire Sáenz este romancier, poet şi autor de cărţi pentru copii, laureat PEN/Faulkner. S-a născut în 1954, în Old Picacho, un sătuc de lângă Las Cruces, New Mexico, aproape de graniţa dintre Mexic şi SUA. Timp de patru ani, a studiat filosofia şi teologia în Europa. A devenit scriitor şi profesor, întorcându-se în regiunea de lângă graniţă – locul de care simte că aparţine cu adevărat. Este profesor asociat în cadrul programului de creative writing de la University of Texas din El Paso. Se consideră un „fronterizo", adică un om de la graniţă. De asemenea, este artist vizual şi un activist implicat în probleme politice şi culturale. În 2013, romanul său Aristotel şi Dante descoperă secretele Universului a fost nominalizat la Michael L. Printz Award şi a câştigat premiile Lambda Literary, Pura Belpré şi Stonewall. De asemenea, este nominalizat la Deutscher Jugendliteraturpreis 2015.

4 comentarii:

Ema spunea...

Nu pot sa zic ca acesta este genul meu preferat de carte, insa o sa o citesc pentru ca sunt curioasa. Si mai mult pentru a-mi scoate din cap ideea ca toate cartile despre relatii cu persoane de acelasi sex sunt ca Cimitirul lui Telespan ...

Simona Stavar spunea...

Atât de multe păreri bune am auzit despre această carte încât mai că mă gândesc să o cumpăr și eu :)

Mari spunea...

Eu sunt o mare fana a diversitatii in filme, carti, seriale, asa ca nu poate decat sa ma bucure ca si la noi s-a tradus cartea aceasta. Are recenzii extrem de bune si este o carte pe care sper sa o citesc in 2016 (am in plan sa o citesc in februarie, dar in caz ca nu reusesc luna aceasta, clar luna viitoare).

Viziru Georgiana spunea...

As citii aceasta carte din curiozitate. O gasesc oarecum in aceeasi tema cu Jurnalul unui adolescent timid pentru ca acolo era Parker. Cine a citit stie despre ce vorbesc. Pare o carte super. Ca toate cartile aparute la editura Trei.