sâmbătă, 28 iunie 2014

Recenzie Slam. Din dragoste pentru Layken de Colleen Hoover

Autoarea de bestselleruri Colleen Hoover ne vorbește despre suferința tulburătoare a unei familii sfâșiate de tragedie și legăturile complicate pe care aceasta le naște între doi îndrăgostiți.

După moartea neașteptată a tatălui ei, Layken, de optsprezece ani, rămâne singurul punct de sprijin atât pentru mama sa, cât și pentru fratele ei mai mic. Aparent, ea este puternică și plină de viață, dar, în sinea ei, simte cum își pierde speranța pe zi ce trece.

Apariția unui tânăr schimbă totul. Mutându-se în celălalt capăt al țării, Layken face cunoștință cu vecinul ei, de douăzeci și unu de ani, care are o pasiune uimitoare pentru poezia slam. În doar câteva zile, între ei se înfiripă sentimente puternice și, în sufletul lui Layken, speranța prinde un nou contur.

Dar, după o primă întâlnire plină de trăiri intense, soarta îi lovește în plin, când o dezvăluire șocantă pune capăt noii lor relații. Interacțiunile zilnice devin insuportabile, în timp ce ei se străduiesc să găsească un echilibru între sentimentele ce îi unesc şi secretele ce îi despart.

Collen Hoover este autoarea bestsellerului Hopeless. Fără speranță, apărut la Editura Epica. Colleen locuiește în Texas, împreună cu soțul ei și cei trei copii ai lor. O puteți vizita pewww.colleenhoover.com

Multumesc editurii Epica pentru acest volum incantator si pentru tot sprijinul acordat. Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul editurii Epica.

RECENZIE.
Emotionant si coplesitor, Slam este mai mult decat o poveste de dragoste, este o lectie de viata. O lectie despre speranta, puterea de a nu renunta si lupta pentru supravietuire atunci cand tot ceea ce iubesti piere incetul cu incetul din viata ta. Slam este un volum care te face sa traiesti alaturi de personaje aceleasi sentimente de neputinta, de durere, soc sau tristete care le incearca pe acestea. Captiv in paginile unei carti in care descoperi, capitol de capitol, dovezi ale fragilitatii vietii si ale usurintei cu care putem deveni pioni intr-o furtuna a singuratatii si a suferintei, nu poti decat sa-ti doresti ca soarta sa le ofere o sansa la fericire protagonistilor.
Pana sa citesc acest volum nu am auzit despre slam, dar cu fiecare vers si cu fiecare poezie am descoperit o lume plina de culoare, sentimente, dorinte, fericire si suferinta, o lume in care sa-ti dezgolesti sufletul prin versuri este o forma de vindecare si de eliberare de povara trecutului.
La fel ca si Layken, am fost fermecata de prima seara petrecuta de aceasta in clubul de slam, am fost impresionata si naucita de puterea pe care poeziile o pot avea asupra ascultatorului si de amalgamul de emotii care te incearca odata cu fiecare poveste in versuri.
Layken este o adolescenta fortata de imprejurari sa spuna adio vietii linistite si fericite pe care o avea in Texas, odata cu moartea neasteptata a tatalui ei. Confruntata cu parasirea singurului loc pe care l-a considerat vreodata acasa si a prietenilor ei, Layken incearca sa accepte schimbarile din viata ei si sa le fie alaturi mamei si fratiorului ei. Desi, de cele mai multe ori esueaza in fata propriei dureri si a amaraciunii, Layken nu renunta niciodata la speranta. Uneori, am fost frustrata de lipsa de maturitate si de egoismul de care Layken a dat dovada in unele situatii pe care eu le-as fi preferat abordate diferit. Apoi am inteles ca, desi eu vedeam lasitate in incercarea ei disperata de a nu se confrunta cu boala mamei ei, de fapt Layken incerca sa-si ofere cateva zile in care teama ca-si va pierde mama, ramasa unicul ei sprijin, sa fie doar un gand indepartat, nu o realitate pe care o va infrunta curand.
Will a fost lovit si doborat de viata. Sfasiat si indoliat de tragedia prin care a trecut, fortat sa se maturizeze mult prea devreme si sa preia rolul de ocrotitor si parinte al fratelui sau mai mic, Will isi exprima durerea prin poezie. Cand o intalneste pe Layken, pentru prima data dupa mult timp, Will spera ca va fi fericit alaturi de fata care ii insenineaza zilele. 
Slam este un volum despre doua familii care au suferit pierderi devastatoare si despre sacrificiile pe care acestea le fac pentru a ramane unite, un volum in care iubirea si amintirile sunt cele mai pretioase daruri, iar timpul este de multe ori un inamic necrutator.

21 de comentarii:

Lupu Diana spunea...

Slam e una dintre cele mai emotionante carti pe care le-am citit si cu siguranta preferata mea dintre cartile lui Colleen Hoover.
Eu i-am facut o slam-recenzie, un pic cam stangace ce e drep, dar mi s-a parut o idee buna pentru o astfel de carte. Iti las linkul in cazul in care esti interesata :D http://visepierduteintrestele.blogspot.ro/2014/06/recenzie-slam-colleen-hoover.html

Madalina spunea...

Mie mi s-a parut foarte frumoasa recenzia ta ^_^ E pur si simplu adorabila :)

Lupu Diana spunea...

Ma bucur tare mult ca-ti place, desi mie mi se pare cam stangace si nu se ridica nici macar la sfertul slamurilor din carte, dar fiecare lucru are un inceput :)

Simina spunea...

Despre această carte am auzit de mult timp dar nu m-am interesat prea tare despre ea, adică am citit descrierea însă nu m-a convins să îi dau o şansă să o citesc. Am să îţi spun şi de ce. Pentru că eu sunt "certată" cu poezia din grădiniţă. Nu îmi place de nici un fel, dar un lucru dubios este faptul că felicitările pe care le scriu de "La mulţi ani!" sunt mereu însoţite de o poezie...
Cred că un singur lucru m-ar face să citesc cartea şi acela este drama prin care fiecare personaj principal a trecut. Nu vreau să par sadică, dar mi se pare interesant având în vedere că în ultimul timp am citit cărţi de dragoste îmbinate cu dramă.

Lupu Diana spunea...

@Emily, cartea nu e bazata pe poezie, adica da, exista cateva slamuri prin care personajele isi exprima sentimentele, dar nu sunt foarte mult si nu ar trebui sa lasi acest lucru sa te opreasca din lecturarea cartii.
In plus slamurile sunt mult mai usor de inteles decat poeziile cu care te-ai obisnuit pana acum. Slamurile nu au tot felul de metafore si intelesuri ascunse, in slamuri lucrurile sunt perfect clare, e ca si cum ai citi un text epic, doar ca aranjat ca o poezie. :)

Simina spunea...

@Diana, ai dreptate, cred că am făcut o confuzie între cele două. Adevărul este că nu am auzit niciodată de acest termen în cadrul literaturii, doar la tenis. Însă cred şi sper să găsesc ocazia să citesc cartea.
Mulţumesc, Diana, pentru explicaţii!

Lupu Diana spunea...

Nu ai pentru ce. Mie mi-a placut foarte mult cartea, asa ca e placerea mea sa vorbesc despre ea. :)
Eu am citit cartea in engleza, dar am incercat sa traduc singura unul din slamuri, iti pot lasa linkul ca sa vezi si tu cum arata un slam: http://visepierduteintrestele.blogspot.ro/2014/06/slam-1.html
Sa-mi spui cum ti se pare.

Unknown spunea...

Am auzit de aceasta cartea. Mereu am vrut sa o citesc si toti spuneau ca e foarte emotionanta. Datorita recenziei tale , o voi incerca sa o citesc cat mai curand !

Simina spunea...

@Diana, am citit slam-ul in romana si in engleza pe care mi l-ai prezentat anterior. Este diferit de poezia lirica cu care m-am obisnuit din copilarie si are un tipar aparte care din pacate nu-mi place sau mai mult ma sperie avand in vedere ca defapt se vorbeste la microfon.Mda, nu este genul meu...

Lupu Diana spunea...

:)) Am incercat sa te ajut si am reusit sa te sperii mai tare.
Mie imi place si poezia si poate din acest motiv imi place atat de mult si slamul. :D

Ema spunea...

Frumoasa recenzia ta. O sa caut si eu cartea, sa o citesc. Mi se pare interesanta evolutia personajului, modul in care Layken isi schimba viziunea despre viata.

Ema spunea...

@Diana: Am citit traducerea ta, e chiar fain facuta. Felicitari! Eu citisem descrierea cartii si mi s-a parut faina, dar nu stiam ce inseamna slam, la fel ca si Emily stiam denumirea doar din tenis :)

Ema spunea...

@Emily: Stiu cum e cu poeziile, nu mi-a placut niciodata sa le memorez, mi s-au parut intotdeauna dificile pentru ca trebuia sa identific epitete, metafore, personificari, etc. Si eu fug de ele, insa am 2-3 care imi plac mult :)

Simina spunea...

@Diana, se pare ca te-am pus la munca degeaba. Imi pare rau!Dar multumesc pentru informariile acordate si totusi am sa citesc cartea cand o sa am timp si o gasesc:)

@Emanuela, inseamna ca suntem surori de suferinta daca ma intelegi in legatura cu poeziile.

Lupu Diana spunea...

:)) Nu pot intelege ce aveti cu saracele poezii. Nici mie nu-mi place cand trebuie sa le "puricesc" sa caut toate figurile de stil si sa le intorc pe o parte si pe alta, dar tot mi se par frumoase :)
Emily, stai linistita, slamul l-am tradus mai de mult :)

Ema spunea...

@Diana: N-am zis ca nu sunt frumoase, doar prefer o carte cu inceput si sfarsit, cu actiune, chiar si cu descrieri. :)

PS: Nu vreau sa fiu rea, dar scrie corect (demult), suntem totusi pe un blog de carti :D

Lupu Diana spunea...

Cartea nu e scrisa sub forma de slam. Are cateva slamuri in ea, dar in rest e ca orice alta carte "cu inceput si sfarsit, cu actiune, chiar si cu descriere". ;)

PS: Mi-am dat si eu seama ca sunt pe un blog de carti, dar ultima data cand am verificat oamenii erau supusi greselii, oricum, multumesc pentru atentionare :)

Ema spunea...

@Diana: sorry, n-am vrut sa fiu rea. Chiar am o fixatie cu scrierea corecta in limba romana ... Nu am nimic personal cu tine. Anyway, te atentionasem doar pentru greseala cea mai grava, nu pentru toate, asa ca poti spune ca m-am abtinut putin. :P

Roxana spunea...

Am citit si eu cartea si mi s-a parut o carte foarte buna!

Service GSM spunea...

imi amintesc de asta, a fost frumos

Unknown spunea...

Mi-am facut comanda saptamana trecuta de aceasta carte, asta dupa ce am ezitat ceva timp daca sa o cumpar sau nu. Am inceput sa ma documentez mai mult despre ea si am ajuns la concluzia ca o sa merite. Acum, mai ramane decat sa-i vina randul la citit si sunt sigura ca nu ma va dezamagi.