sâmbătă, 5 aprilie 2014

Recenzie Sarutul din umbra (Meredith Gentry #1) de Laurell K. Hamilton

Sarutul din umbra este primul volum din seria Meredith Gentry de Laurell K. Hamilton.

Prinţesa Meredith NicEssus fuge de la Curtea Zânelor Unseelie, lăsându-şi în urmă familia şi trecutul.

Sub pseudonimul Meredith Gentry, ea lucrează în Los Angeles ca detectiv particular specializat în crime supranaturale. Dar pe urmele sale se află asasinul reginei, trimis să o aducă înapoi, cu sau fără voia ei. Dintr-odată, Meredith se trezeşte în postura de pion în planurile puse la cale de malefica sa mătuşă.

Misiunea ei: să se bucure constant de compania celor mai frumoşi bărbaţi nemuritori din lume.

Recompensa: coroana şi şansa de a supravieţui.

Pedeapsa pentru eşec: moartea.

„O serie nouă de romane intens erotice, în care se amestecă supranaturalul şi intriga poliţistă.” Publishers Weekly

Păşiţi într-o lume incitantă, senzuală, deopotrivă ameninţătoare şi frumoasă, plină de plăceri lumeşti şi magie fascinantă, în care abundă pasiunile mistuitoare ale fiinţelor nemuritoare venerate cândva drept zei sau demoni.

Multumesc editurii Leda pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat. Daca v-a atras atentia acest volum si doriti sa-l cititi, il puteti achizitiona de pe site-ul editurii Leda.

Romanele paranormal romance si urban fantasy, pline de actiune, personaje supranaturale care de care mai seducatoare si un strop de mistery, au fost dintotdeauna preferatele mele. Serii precum Vanatoare Nocturna, Femei din Cealalta Lume, Vampirii Sudului, Mackayla Lane sau Cartile Sangelui m-au cucerit si m-au facut sa ma atasez de personajele lor si sa astept cu nerabdare urmatorul volum. Asa ca am fost incantata cand editura Leda a publicat seria Meredith Gentry, scrisa de una dintre cele mai apreciate autoare de urban fantasy, Laurell K. Hamilton.
In Sarutul Noptii, creaturile fantastice, mai mult sau mai putin intalnite in alte volume, precum sidhe, fey, trowi sau brownies, au trait dintotdeauna printre oameni fara sa-si ascunda prezenta. Exista legi care le protejeaza sau le pedepsesc, vrajitori si fey care-si folosesc magia si abilitatile in folosul oamenilor si chiar un oras fermecat care face legatura dintre lumea lor si a noastra.
Eroina volumului, Meredith Gentry, este o printesa fey care de mai bine de trei ani se ascunde printre oameni, incercand sa scape de asasinii care au incercat sa o ucida pe cand era la Curtea Unseelie, curtea zanelor intunecate. Merry locuieste acum in Los Angeles, unde lucreaza la o agentie de detectivi particulari care se ocupa cu diferite cazuri de natura supranaturala.
Dupa o investigatie in urma careia adevarata identitate a lui Meredith este dezvaluita, Regina Unseelie isi trimite garzile regale pentru a o aduce pe aceasta acasa. Cu toate ca este ingrozita ca va deveni victima intrigilor de la Curte si a unor noi tentative de asasinat, Merry este fortata sa raspunda convocarii Reginei, pornind astfel intr-o calatorie la finalul careia va descoperi adevaratul motiv pentru care este atat de vanata.
Merry este unul dintre cele mai puternice personaje intalnite in volumele paranormal romance. In ciuda faptului ca a crescut printre Fey si ca este a treia in ordinea succesiunii la tronul Curtii Unseelie, Merry a fost intotdeauna urata de acestia din cauza descendentei ei si a faptului ca este muritoare. Cu trei ani in urma, cand si-a dat seama ca provocarile la duel si tentativele de asasinat nu vor inceta decat atunci cand va fi ucisa, Meredith a fugit de la Curte si s-a ascuns printre oameni.
Inteligenta, independenta si curajoasa, Meredith era un adversar periculos pentru Fey-ii care ii doreau moartea chiar si inainte sa-si dobandeasca puterile magice. Odata cu intrarea in posesia abilitatilor supranaturale, aceasta devine un razboinic de temut, care nu se teme sa-si puna viata in pericol si sa navigheze apele tulburi ale jocurilor politice de la Curte pentru a-i proteja pe cei dragi.
Am fost impresionata de personajele fascinante create de autoare si de modul in care a impletit mitologia celtica si evenimentele care au avut loc cu adevarat in istoria omenirii. Descrierile fizice ale Fey-lor, abilitatile acestora si multitudinea de trasaturi care ii diferenteaza pe acestia, in ciuda faptului ca toti fac parte din aceeasi mare familie, au fost potretizate intr-un mod detaliat si unic. De la Sidhele cu pielea stralucitoare si colorata in aceleasi nuante ca si parul, cu ochii in trei culori si coplesitor de frumosi, la goblinii inalti, infricosatori si violenti, brownies cu pielea intunecata, acoperita de puf si membre numeroase, pana la zburatoarele de noapte din sluagh, infioratoare si dotate cu gheare si tentacule.
Sunt obisnuita cu personajele masculine fermecatoare si misterioase, dar garzile reginei Andais fac parte dintr-o cu totul alta categorie. Atat de frumosi incat devine aproape dureros sa-i privesti, cei douazeci si sapte de membrii al Garzii reginei sunt razboinici iscusiti, loiali si temuti, care i se supun reginei de sute de ani. Fiecare dintre ei te cucereste din alt motiv: Frost, care pare rece si dur, te cucereste cu vulnerabilitatea lui, Galen cu modul protector si plin de tandrete in care o trateaza pe Meredith, Rhys cu personalitatea debordanta si replicile amuzante, iar Doyle, luptatorul puternic si neinduplecat, te cucereste cu blandetea si taria de caracter. Pretendentii la inima lui Meredith incarca fiecare scena in care isi fac aparitia cu pasiune si romantism si transforma fiecare moment intr-unul plin de intensitate si mister.
Singurul lucru care as fi preferat sa fie abordat intr-un alt mod este rapiditatea cu care garzile Reginei, care i-au fost credincioase acesteia vreme de sute sau chiar mii de ani, renunta la loialitatea fata de aceasta in favoarea lui Meredith in mai putin de 48 de ore, mergand atat de departe incat sa fie mai preocupati de siguranta unei potentiale mostenitoare decat de protejarea celei care le este regina.
Mi-ar fi placut ca Meredith sa-si dobandeasca puterile magice de-a lungul seriei, incetul cu incetul, nu in doar cateva zile. Dupa ce vreme de 33 de ani a fost unul dintre cei mai slabi sidhe, dezvoltarea abilitatilor supranaturale ar fi trebuit sa se deruleze mult mai lent si in momente cu o mai mare insemnate, nu in mod pripit, inghesuite in ultimele capitole ale volumului.
Cu toate acestea, suspansul, secretele intunecate, momentele pasionale si rivalii periculosi fac din Sarutul din umbra o lectura captivanta pe care fanii volumelor paranormal romance o vor indragi cu siguranta.