vineri, 16 martie 2012

Evernight de Claudia Gray

În zorii primei zile de şcoală, Bianca încearcă să evadeze.
Traversează în goană pădurea, dar cineva este pe urmele ei.

Nevoită să-şi părăsească oraşul natal, Bianca urmează să studieze la Academia Evernight, o şcoală misterioasă, cu tradiţie de sute de ani, adăpostită într-o stranie clădire gotică. Elevii pe care îi întâlneşte aici sunt ciudat de perfecţi: atrăgători, deştepţi şi primejdioşi. Din prima clipă, Bianca îşi dă seama că locul ei nu este aici.
Apoi îl întâlneşte pe frumosul Lucas, un singuratic la fel ca ea. Nici el nu este genul Evernight, încalcă regulile şi nu-i agreează pe snobi; o previne pe Bianca să aibă grijă de ea şi să se protejeze chiar şi de persoana lui.
Între cei doi tineri se creează însă o legătură care, în ciuda tuturor opreliştilor, nu poate fi negată. Bianca va risca totul ca să fie cu Lucas, dar vechi secrete întunecate îi despart făcând-o pe tânără să pună sub semnul întrebării toate principiile ei de până atunci.

Odată ce am început să citesc Evernight, n-am mai putut-o lăsa din mână! De-abia aştept următoarea carte din serie.   L.J. Smith, autoarea celebrei serii Jurnalele Vampirilor, bestseller New York Times

Claudia Gray (pe numele său adevărat Amy Vincent) este o autoare de romane de dragoste fantasy pentru tineri.
Înainte de a se dedica în întregime scrisului, a mai lucrat ca avocată, jurnalistă, disc jockey şi chiar chelneriţă (dar una foarte, foarte neîndemânatică, după cum declară ea însăşi). Îi plac foarte mult casele vechi, stilul vintage, filmele clasice şi istoria, toate acestea regăsindu-se în lumea pe care o construieşte în scrierile sale. De asemenea, citeşte foarte mult şi o pasionează muzica. Dar mai mult decât orice, îi place să scrie.
Este cunoscută pentru seria Evernight, devenită bestseller New York Times. A mai publicat romanul Fateful (2011) şi scurte povestiri în antologii (Immortal, Vacations From Hell,Enthralled), alături de cunoscute scriitoare precum Cassandra Clare, Rachel Caine, Kelley Armstrong.
În prezent, locuieşte la Chicago.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.claudiagray.com.


RECENZIE.
Evernight, primul volum din seria omonima de Claudia Gray, este unul dintre cele mai imprevizibile si captivante volume pe care le-am citit. Nu m-am asteptat ca Bianca, care parea atat de inspaimantata de secretele ascunse ale Academiei si de misteriosii ei elevii, sa ascunda unul dintre cele mai mari secrete. Misterul Biancai ni se dezvaluie treptat, luandu-ne complet prin surprindere si ajutandu-ne sa cunoastem temerile fetei privitoare la destinul ei si lupta continuua, care o sfasie, intre iubirea fata de Lucas si fata de familia ei. Lucas, care e atat de tandru si protector cu Bianca, ascunde insa, cel mai tulburator si inspaimantator secret. Intr-o lume in care in intuneric isi au salasul taine, in care trecutul se intrepatrunde cu prezentul, iar legendele din carti patrund in salile de curs, nimic si nimeni nu e in siguranta.
Academia Evernight, unde Bianca a inceput cursurile dupa ce parintii ei au devenit profesori ai Academiei,  este o scoala veche, cu traditie inca din secolul XVIII, care ascunde o multime de secrete intunecate. Inca din prima zi, Bianca incearca sa fuga dorind sa-si convinga parintii sa se reintoarca in oraselul ei natal, cat mai departe de infricosatoarea Academie. Dupa ce il intalneste pe Lucas, un baiat blond cu ochi verzi tulburatori, care o urmarise in padure crezand ca e in pericol, Bianca decide sa mai dea o sansa noii ei scoli.
Din pacate nu toti elevii Academiei sunt la fel de draguti si protectori precum Lucas. Aproape toti elevii, cu exceptia Biancai, a lui Raquel, Vic si a catorva adolescenti obisnuiti, sunt incredibil de frumosi si inteligenti, dar si la fel de misteriosi si reci. De parca nu ar fi suficient ca una dintre acei elevi e noua ei colega de camera,Patrice, si ca Bianca a atras rautatile si dispretul lui Courtney, Lucas se poarta de parca el si Bianca nu s-ar cunoaste deja si e ciudat de rece si distant cu ea.
Cand Bianca se apropie de unul dintre elevii Academiei, intunecatul si atragatorul Balthazar, Lucas, care pana atunci pastrase distanta, ii marturiseste Biancai ca tine la ea. Cand sentimentele puternice si pasiunea celor doi se desclanseaza, tulburatorul secret al Biancai e dezvaluit si ne dam seama ca nimic nu e ceea ce pare in interiorul Academiei. Secrete periculoase ies la iveala, iar Bianca se teme ca cel mai mare pericol pentru Lucas e ea insasi. Il va putea ea proteja pe Lucas de pericolele ascunse in umbra si in acelasi timp va putea invata tot ceea ce trebuie sa stie despre descendenta si puterile ei?
Cand un secret si mai tulburator, dar si o tradare neasteptata ii sfasie inima Biancai, iar membrii Crucii Negre, un grup de vanatori de vampiri sunt mai aproape decat se astepta, ea trebuie sa aleaga intre Lucas si parinti, dar si noii ei prieteni din Academie.

Titlu: Evernight
Titlu original: Evernight
Titlul seriei: Evernight
Autoare: Claudia Gray
Editura: Leda
An publicare: 2012
Traducere: Ana Veronica Mircea
Numar pagini: 352
Punctaj: 4.5/5

20 de comentarii:

Zipy spunea...

Abia astept luna Aprilie sa vedem ce ne-a mai regatit Leda!!!

Darkflayer spunea...

povestea este interesanta,dar coperta nu prea imi place

bloodsister spunea...

Mie imi place coperta.

Oanaaa. spunea...

Mi se pare cam exagerata coperta.. cam prea exagerata cu stilul asta goth.
Dar deh, daca seria e ok, trecem peste.

ioana alexandra spunea...

eu ador coperta:X
descrierea e promitatoare

JustLaugh spunea...

numai mie mi se pare sau fata de pe coperta se uita cam urat:))...descrierea promite mult..si suna bine:)

Ade spunea...

Eu cred ca si comperta e superba si descrierea f inetresanta.

Ade spunea...

Abia astept sa o citesc!

Jacqline spunea...

O noua serie interesanta publicata la Leda :D Imi place!

Unknown spunea...

Coperta e prea goth pentru gustul meu, dar povestea imi place pentru ca am citit un capitol si e chiar super.

Unknown spunea...

Cat am citit eu mi s-a parut interesant, dar cum am zis imi placeau copertile originale. Sper sa o pun in biblioteca curand

Jacqline spunea...

Nici pe mine nu m-a dat pe spate coperta, dar e mai ok decat cea originala :)

Unknown spunea...

Parerea mea este ca o puteau opri pe cea originala sau sa aleaga alta..nu stiu e prea goth si daca nu ma insel personajul nu e chiar adepta curentului goth

Unknown spunea...

In rest, cred ca povestea e chiar frumoasa

Unknown spunea...

Auzisem ca volumul trei era ultimul,dar se termina trist asa ca autoarea a decis sa continue seria, ceea ce ma bucura pentru ca nu-mi plac finalurile triste

JustLaugh spunea...

sincer coperta asta e mai buna decat originala:D.:))

Unknown spunea...

Si totusi..un pic cam goth

Emily's Madness spunea...

Pe mine nu prea ma fascineaza, adica deja mi se apleaca de la atatea carti cu vampiri. Fratilor mai sunt si alte carti de citit, nu numai astea:)

Madalina spunea...

@Emily,chiar daca tie nu-ti plac volumele cu vampiri, mie si altor cititori ne plac, asa ca trebuie sa ne respecti parerile tuturor, la fel cum noi iti respectam parerea.
Eu citesc atat carti cu vampiri, cat si distopii, volume clasice sau chick lit si le ador pe toate :).
Iti propun, ca inainte sa decizi daca te fascineaza sau nu o carte, sa o citesti :). S-ar putea sa te surprinda si sa-ti placa foarte mult.

Alexandra Ioana spunea...

am cartea si o ador:x,desi mi se pare
ca are o actiune cam ciudata,eu o ador,coperta o iubesc:x,o ador pe bianca din toate punctele de vedere,
cand se indragosteste de lucas isi pierde capul:x,abiastept urmatorul
volum:x